بیمتال 1 الی 1.63 آمپر


برای محافظت دستگاه و جلوگیری از جریان های اضافی در سر راه عبور جریان به موتورهای

الکتریکی در مدار قدرت از رله حرارتی استفاده می کنند.


نام دیگر آن رله اضافه بار و یا رله بی متال می باشد، در کلیدهای حفاظتی، گرم کن ها و در

داخل سیم پیچی بعضی از ماشین های الکتریکی از راه های اضافی بار نیز استفاده می شود.

هر رله حرارتی سه کفائت ورودی و سه محل اتصال برای خروجی دارد که در مدار قدرته ها

بین کنتاکتور و مصرف کننده قرار می گیرند و در داخل برای هر کنتاکت بکه لیا متال (دو نفر از

جنس مختلف که ضریب انبساط طولی آنها نیز با هم فرق دارد) قرار گرفته است


روی هر بی متال چند رشته سیم دارای مقاومت پیچیده شده است و زمانی که جریان اضافه (هر چند که ناچیز باشد از هر فال تیم های پیچیده شده رویا یا متال عبور کند، گرمای به وجود آمده این مقال را خم کرده و در نتیجه روی کنتاکت کماری اثر می گذارد..

قسمتهای مختلف یک رله حرارتی عبارتند از



: تیغه های اتصال به کنتاکتور : ترمینال های اتصال به کابل موتور : ترمینال مشترکه مدار فرمان - یج تنظیم جریان : ترمینال های باز و بسته مدار فرمان : پیچ تغییر وتعیته : دلمه برگشت وضعیت



تست بی متال



حالت سرد COLD : در این روش دو برابر جریان نامی بی متال تزریق می گردد و زمان عملکرد رله بی متال برادذاقع



می شود .



۴- حالت گرم HOT : چون این تست، پس از تست حالت مرد و پس از عمل کردن برله صورت می گیرد، تست گرم نامیده می شود. در این روش جربانی معادل شش برابر جریان تامی تزریق شده و زمان عملکرد رله بی متال یادداشت می گردد



٣- حالت دو فاز : در این روش در مدار بالا یکی از فازها را قطع کرده و مدار را با دو فاز می بندند، و زمان عملکرد رله را یادداشت می کنند